Menu

Loonbedrijf Meiland gelooft in digitalisering

Loonbedrijf Meiland in Azewijn is een WerkOrder-gebruiker van het eerste uur. Rik Leyzer, een van de eigenaren van het bedrijf met vijftig medewerkers, vertelt dat hij al lange tijd op zoek was naar een manier om de werkprocessen verder te digitaliseren. ‘Ik geloof in digitalisering’, zo begint hij zijn verhaal. ‘Dat komt de snelheid en accuratesse van onze facturering ten goede. Ook wilden wij graag meer overzicht: van planners naar medewerkers en van medewerkers naar facturatie.’

Stage-onderzoek

Om dit voor elkaar te krijgen, koos Rik ervoor om een stagiair aan te nemen. ‘Via Cumela kwamen we in contact met Gerrit-Jan Ruitenbeek’, vertelt hij. ‘Voor ons was het een gouden greep, omdat hij de tijd kon nemen om verschillende digitale werkbonnen met elkaar te vergelijken.’ In zijn vergelijking hield Gerrit-Jan rekening met flexibiliteit, prijs en integratie met het administratiepakket. ‘Daar kwam Rovecom als beste uit. Wat we ook belangrijk vonden was dat Rovecom een degelijk bedrijf is’, gaat Rik verder. ‘Dat betekent dat we minder kwetsbaar zijn als er iemand ziek zou zijn. Rovecom heeft altijd voldoende personeel beschikbaar om onze vragen te beantwoorden.

 

Eerste gebruiker in de praktijk

Uit de ervaring van Rik en Gerrit-Jan blijkt dat ze in het begin nog wel wat opstartproblemen hadden. Niet zo gek, want loonbedrijf Meiland was het eerste loonbedrijf waar de app in de praktijk werd ingezet. Dat betekende dat er op dat moment een aantal kinderziektes tevoorschijn kwamen die de ontwikkelaars ook nog niet hadden ontdekt. Gerrit-Jan was intensief betrokken bij de implementatie van de app en had daarom ook veel contact met de helpdesk van Rovecom. ‘Ze waren erg betrokken en wilden de problemen ook graag oplossen’, laat hij weten. De ervaringen van Meiland Azewijn zijn in de doorontwikkeling van de app toegepast. ‘Bijvoorbeeld door namen en nummers aan de machines toe te voegen.’

WerkOrder en WerkExpert op kantoor Meiland Azewijn

Versnelde afhandeling van facturen

Inmiddels werkt Meiland ruim een jaar met de WerkOrder-app. ‘Vooral het proces van planning naar facturatie is versneld’, laat Gerrit-Jan weten. ‘Omdat we bij het plannen direct alle informatie over de opdracht meesturen aan de medewerker, hoeft de planner alleen nog maar de geregistreerde uren te controleren.’ Na controle stuurt de planner de geaccordeerde uren door naar de facturatiemedewerkers. ‘Met één druk op de knop kunnen zij de factuur maken. Daar is geen extra controle meer voor nodig.’

 

Tijd én geld besparen

Dat Meiland sinds het gebruik van de app tijd bespaart in het werkproces van order naar factuur, staat voor Rik en Gerrit-Jan vast. ‘Maar ik vind het lastig om daar een prijs op te zetten’, laat Rik weten.